5 aprilie 2009

Schubert ...

daca vreti sa gasiti info despre Schubert, wiki e o sursa ok.
cert este ca a trait numai 31 de ani (nu 29, cum credeam eu, deci mai am un pic de timp :D ) si a compus cat altii in 10 vieti....si nu oricum, ci absolut Divin.
L-am iubit pe Schubert de cand ma stiu in lumea muzicii, dar legatura dintre noi a atins un punct maxim la 18 ani, cand am fost a doua oara la master class de muzica de camera in Jena, Germania. Cvartetul Petersen a cantat atunci impreuna cu alt violoncelist cvintetul in Do, iar acel moment mi-a schimbat total viata. Nu pot spune ca e cel mai frumos lucru din lume, insa daca as avea dreptul la doar doua muzici pe o insula pustie, cvintetul ar fi sigur in bagaj alaturi de Missa in si minor de Bach.
Imprimarea din acea seara ne-a fost facuta cadou de catre organizatori, am ascultat-o de zeci de ori...., din pacate, a ramas la Olah acasa si mi-e jena sa o recuperez, chiar daca ei doi sunt deja Sus, impreuna, cantand cu ingerii....

Am reusit sa gasesc pe youtube versiunea cu cvartetul Alban Berg si Heinrich Schiff, e foarte buna...insa pasiunea Petersenilor n-am mai intalnit-o niciodata de atunci.
Pun aici toate partile (ele sunt 4, dar fiind mai lungi de 10 minute s-au impartit in 6) si sper sa le ascultati, credeti-ma pe cuvant ca ceva se va schimba pentru totdeauna in voi, cum s-a schimbat in mine, in acea primavara....






Un comentariu:

  1. lucrarea e superba, am ascultat-o si eu mult intr-o vreme. o uitasem si mi-a facut mare placere sa o regasesc. multumesc, mi-ai infrumusetat dimineata!

    RăspundețiȘtergere